OD KOGO ŻĄDAĆ NAPRAWY BUTÓW – OD SPRZEDAWCY CZY OD PRODUCENTA.

Jakie czynności podjąć i od kogo dochodzić naprawy lub wymiany zakupionego towaru, który okazał się wadliwy.

Często zdarza się, że zakupione przez nas na przykład buty albo sprzęt RTV psują się po zakupie, wówczas udajemy się do sklepu z żądaniem naprawy towaru, a sprzedawca odsyła nas do producenta aby od niego dochodzić przywrócenia pełnej sprawności towaru, natomiast producent odsyła nas z powrotem do sprzedawcy. Taki stan rzeczy powoduje, że producent i sprzedający przerzucają się odpowiedzialnością w rzeczywistości próbując się od niej uwolnić.

Natomiast zgodnie z tzw. „ustawą konsumencką” kupujący ma prawo żądać naprawy tylko od sprzedającego, a przerzucanie odpowiedzialności na producenta uznać należy za działanie sprzedawcy niezgodne z prawem.

Zatem co zrobić aby skutecznie dochodzić swoich, poniżej kilka wskazówek.

Po pierwsze naprawy lub wymiaru towaru, czyli doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, zażądać należy na piśmie, zostawiając takie pismo w sklepie zaś na jego kopii powinniśmy zażądać potwierdzenia odbioru.

Po drugie żądanie naprawienia towaru musimy zgłosić sprzedawcy przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.

Po trzecie aby skutecznie dochodzić swoich praw, koniecznym jest zachowanie paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy kupna.

Jeżeli pomimo zgłoszenia niezgodności towaru konsumpcyjnego nie przyniosło oczekiwanego efektu wówczas należy zwrócić się o pomoc do rzecznika praw konsumentów lub do radcy prawnego albo adwokata, niemniej aby wyżej wymienieni mogli skutecznie dochodzić naszych praw, musimy pamiętać aby w odpowiednim czasie tj. przed upływem dwóch miesięcy, zgłosić wadę towaru.

Zostaw Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *