W poprzedniej poradzie pisałem od kogo i w jaki sposób żądać naprawy butów, w nowym wpisie postaram się przybliżyć jakie roszczenia mamy prawo kierować do sprzedawcy.
Niestety zdarzają się takie sytuacje że zakupiony przez nas towar zepsuł się, wówczas, zgodnie z ustawą tzw. konsumencką, możemy żądać od sprzedawcy przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową, co znaczy że możemy dochodzić aby zakupione przez nas np. buty lub telefon były w pełni sprawne i przydatne do celu w jakim go zakupiliśmy.
Aby do tego stanu doprowadzić możemy od sprzedawcy żądać:
- naprawy towaru
- wymiany towaru na nowy
- zwrotu pieniędzy
Niestety z wyżej wymienionych uprawnień nie możemy korzystać dowolnie, ponieważ w pierwszej kolejności mamy prawo żądać naprawy, dopiero jeżeli okaże się ona nieskuteczna wówczas możemy zażądać wymiany na nowy dopiero gdy to okaże się niemożliwe do wykonania wówczas mamy prawo do odstąpienia od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy.
Pamiętajmy, aby skutecznie dochodzić swoich praw wszystkie sprawy ze sprzedawcą załatwiajmy za pomocą pism, których otrzymanie będzie potwierdzał, gdyż taki sposób korespondencji gwarantuje nam sukces.